Teksty krytyczne

 

Teksty krytyczne o Marii Pinińskiej-Bereś powstawały od roku 1975

  1. Andrzej Sawicki: Maria Pinińska-Bereś (1975)
  2. Andrzej Sawicki: Kobiece egzystencjarium (1980)
  3. Andrzej Osęka: Różowe, białe, miękkie (1980)
  4. Andrzej Kostołowski: Żywy róż (1983)
  5. Andrzej Kostołowski: Kamień w wodę? (1988)
  6. Bożena Kowalska: Nostalgia i Drwina (1990)
  7. Jerzy Hanusek: Na tropie płonącej żyrafy (1991)
  8. Jerzy Hanusek: Młot na egzystencjalistów (1991)
  9. Leszek Danilczyk: wstęp do katalogu, bez tytułu (1992)
  10. Tomasz Szczuka: Maria Pinińska-Bereś. Figura w indywidualnej poetyce (1993)
  11. Jerzy Hanusek: Maria Pinińska-Bereś (1994)
  12. Janina Ładnowska: Ptyś i rąbek nieba. O rzeźbach Marii Pinińskiej-Bereś (1997)
  13. Stefan Morawski: Kobiece dotknięcie formy (1998)
  14. Krystyna Czerni: Skrawki życia. Różowe sny Marii Pinińskiej-Bereś (1998-1999)
  15. Maria Hussakowska: Thing Pink (1999)
  16. Andrzej Kostołowski: Estetyczne pułapki Marii Pinińskiej-Bereś (1999)
  17. Anna Borzeskowska: Kobieta bez różowych okularów (2002)
  18. Ewa Mewa: W objęciach różu (2005)
  19. Ewa Małgorzata Tatar: Negocjując podmiot kobiecy – wczesne poszukiwania rzeźbiarskie Marii Pinińskiej-Bereś (2007-2008)
  20. Ewa Małgorzata Tatar: Sztuka Mari Pinińskiej-Bereś i surrealistycznie rozumiana korporalność (2010)
  21. Izabela Kowalczyk: Przestrzeń ucieleśniona (2012)
  22. Andrzej Kostołowski: Azyl Marii (2012)
  23. Jerzy Hanusek: Ostatnia tajemnica Panoramicznego Happeningu Morskiego Tadeusza Kantora (2014)
  24. Agata Jakubowska: Różowy sztandar (2017)
  25. Jerzy Hanusek: Jak bańki mydlane… (2017)
  26. Agata Jakubowska: „Pranie” Marii Pinińskiej-Bereś jako komentarz do wystaw sztuki kobiet (2017)
copyright Fundacja im. Marii Pinińskiej-Bereś i Jerzego Beresia, 2022 | made by studio widok

maria
pinińska
bereś