Maria Pinińska-Bereś
Teksty krytyczne
Teksty krytyczne o Marii Pinińskiej-Bereś powstawały od roku 1975
- Andrzej Sawicki: Maria Pinińska-Bereś (1975)
- Andrzej Sawicki: Kobiece egzystencjarium (1980)
- Andrzej Osęka: Różowe, białe, miękkie (1980)
- Andrzej Kostołowski: Żywy róż (1983)
- Andrzej Kostołowski: Kamień w wodę? (1988)
- Bożena Kowalska: Nostalgia i Drwina (1990)
- Jerzy Hanusek: Na tropie płonącej żyrafy (1991)
- Jerzy Hanusek: Młot na egzystencjalistów (1991)
- Leszek Danilczyk: wstęp do katalogu, bez tytułu (1992)
- Tomasz Szczuka: Maria Pinińska-Bereś. Figura w indywidualnej poetyce (1993)
- Jerzy Hanusek: Maria Pinińska-Bereś (1994)
- Janina Ładnowska: Ptyś i rąbek nieba. O rzeźbach Marii Pinińskiej-Bereś (1997)
- Stefan Morawski: Kobiece dotknięcie formy (1998)
- Krystyna Czerni: Skrawki życia. Różowe sny Marii Pinińskiej-Bereś (1998-1999)
- Maria Hussakowska: Thing Pink (1999)
- Andrzej Kostołowski: Estetyczne pułapki Marii Pinińskiej-Bereś (1999)
- Anna Borzeskowska: Kobieta bez różowych okularów (2002)
- Ewa Mewa: W objęciach różu (2005)
- Ewa Małgorzata Tatar: Negocjując podmiot kobiecy – wczesne poszukiwania rzeźbiarskie Marii Pinińskiej-Bereś (2007-2008)
- Ewa Małgorzata Tatar: Sztuka Mari Pinińskiej-Bereś i surrealistycznie rozumiana korporalność (2010)
- Izabela Kowalczyk: Przestrzeń ucieleśniona (2012)
- Andrzej Kostołowski: Azyl Marii (2012)
- Jerzy Hanusek: Ostatnia tajemnica Panoramicznego Happeningu Morskiego Tadeusza Kantora (2014)
- Agata Jakubowska: Różowy sztandar (2017)
- Jerzy Hanusek: Jak bańki mydlane… (2017)
- Agata Jakubowska: „Pranie” Marii Pinińskiej-Bereś jako komentarz do wystaw sztuki kobiet (2017)
copyright Fundacja im. Marii Pinińskiej-Bereś i Jerzego Beresia, 2022 | made by studio
widok