Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the acf domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/ohoskar/domains/beresfoundation.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121
Reconstruction, 1971 – Marii Pinińska-Bereś and Jerzy Bereś Foundation

Reconstruction, 1971

jesień 1971,
Museum Bochum, Bochum, Niemcy

Manifestation description:

It was a partial repetition of the “Prophecy II” and “Bread Painted Black” manifestations presented in 1968 at the Krzysztofory Gallery in Krakow (1.03.1968, Galeria Krzysztofory, Kraków). He used authentic elements used in Krzysztofory. They remained in Bochum.

 

„Katalog twórczości Jerzego Beresia, 1954-1994 – część II: Manifestacje”, opr, Jerzy Hanusek [w:] Jerzy Bereś. Zwidy, wyrocznie, ołtarze, wyzwania, red. Aleksandra Węcka (Poznań: Muzeum Narodowe w Poznaniu, 1995), s. 99

 

Autor, ubrany wyłącznie w dwie drewniane osłony biodrowe, wyrzeźbione od wewnątrz tak, by przylegały do ciała, buduje konstrukcję wyobrażającą napięty do strzału łuk z biało-czerwoną cięciwą. Używa do tego dwóch, lekko wygiętych gałęzi (łuk); prostej listwy (strzała); powrozu zdjętego z szyi; białego i czerwonego płótna oraz juty z napisem „Przepowiednia II”.

Przed powtórzeniem fragmentu „Przepowiedni II”, Jerzy Bereś powtórzył również fragment manifestacji pt. „Chleb malowany czarno” (11.11.1968, Galeria Krzysztofory – kawiarnia, Kraków). Na zachowanym diapozytywie widoczny jest moment malowania kromki chleba czarną farbą przez artystę, siedzącego przy stoliku z powrozem na szyi.

linked objects

copyright Fundacja im. Marii Pinińskiej-Bereś i Jerzego Beresia, 2022 | made by studio widok

maria
pinińska
bereś