Contact

5 III 2002

Kyoto Sanjou Miyukicho Art Complex 1928
manifestation as part of The 9th Nippon International Performance Art Festival  (22 II – 8 III)

 

Description of the manifestation (unfortunately, only in Polish for now):

 

Duża sala z muszlą akustyczną na podniesieniu. Pokazy odbywają się przed podniesieniem. Publiczność zajmuje miejsca na wznoszących się podestach z poduszkami. Na środku sali stoją dwa stoliki, na jednym leży cięty kwiat i gazety, na drugim deska kuchenna do krojenia warzyw, butelka wódki, kieliszki.

Autor wchodzi na salę nagi, z pętlą powrozu na szyi. Zdejmuje pętlę, kładzie ją na stoliku obok kwiatu i gazet. Podchodzi do drugiego stolika, napełnia wódką kilka kieliszków, maluję na swoim ciele literę. Przechodzi do drugiego stolika, przegląda gazetę, wplata ją w węzeł zadzierzgnięty na powrozie i maluje znak x na tylnej części ciała. Krąży między stolikami, dopóki butelka nie jest pusta, a na jego torsie pojawia się napis CONTACT. Stawia wtedy kieliszki z wódką na kuchennej desce, podchodzi do publiczności i częstuje ją alkoholem. Wraca na środek sali, nakłada na fallusa białą i czerwoną farbę, a następnie odciska go na kuchennej desce. Zwija powróz z wplecionymi w węzły gazetami, kładzie go na drugi stoliku, a na nim skośnie deskę z odciskiem. Przed stolikiem stawia butelkę po wódce z wciśniętym w nią kwiatem. Na koniec autor prosi zebranych o uwiarygodnienie powstałego dokumentu rzeczowego własnoręcznym podpisem na kuchennej desce.

copyright Fundacja im. Marii Pinińskiej-Bereś i Jerzego Beresia, 2022 | made by studio widok

maria
pinińska
bereś