Seal

26 II 2002

Tokio Kagurazaka Die Platze, Japonia
manifestation as part of The 9th Nippon International Performance Art Festival  (22 II – 8 III)

 

Description of the manifestation (unfortunately, only in Polish for now):

Miejsce: sala teatralna o charakterze undergroundowym, czarne ściany, kotary. W sali stoją obok siebie dwa stoliki, na jednym leży cięty kwiat, drugi nakryty jest szarym płótnem, zwisającym z przodu, na nim butelka wódki i kieliszki.

Wchodzi autor. Jest nagi, z powrozem na szyi. Podchodzi do stolika, zdejmuje powróz i kładzie go obok kwiatu. Staje między stolikami i oświadcza, że nie będzie to ani happening, ani performance, ale chodzi o stworzenie dokumentu rzeczowego i dlatego pod koniec akcji będzie prosił publiczność o uwiarygodnienie tego dokumentu własnoręcznym podpisem. Autor podchodzi do stolika z alkoholem, otwiera butelkę i napełnia kilka kieliszków. Następnie pisze na swoim torsie literę S. Przy drugim stoliku zawiązuje węzeł na powrozie i maluje na swoich plecach czerwoną pręgę. Powtarza na przemian te czynności do chwili, kiedy cała wódka zostaje rozlana do kieliszków, na ciele powstaje napis SEAL, zawęźlony powróz przyjmuje kształt kuli. Wtedy autor nakłada na swój fallus białą i czerwoną farbę, a następnie odciska go na zwisającej części szarego płótna. Przenosi kulę w powrozu i kładzie go między kieliszkami, wkłada kwiat do butelki. Mówi, że opieczętowany fallicznie dokument jest gotowy. Na koniec autor zaprasza obecnych do częstowania się wódką i złożenia podpisów na szarym obrusie, co zostaje chętnie uczynione.

 

Photo by Makato Kondoh

 

Photo by Ayano Shibata

 

Photo by Makato Kondoh

 

Photo by Makato Kondoh

 

Photo by Ayano Shibata

 

Photo by Ayano Shibata

copyright Fundacja im. Marii Pinińskiej-Bereś i Jerzego Beresia, 2022 | made by studio widok

maria
pinińska
bereś